Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Ledarskap"

Visar sida 2 av 71

Pedagogisk ledelse i en ny tid? - Pedagogiske lederes erfaringer med å lede barnehagebasert kompetanseutvikling

2 oktober
Gjennom pedagogisk ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling skal pedagogiske ledere utvikle barnehagens kultur og kvalitet i en tid med nye forventninger og krav. Samtidig bidrar de til kollektiv læring og utvikling på avdelingsnivå. Pedagogiske ledere har i denne studien, gjennom kvalitative forskningsintervjuer, bidratt til å belyse forskningsspørsmålet hvordan erfarer pedagogiske ledere pedagogisk ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling? (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

School leader experiences with local education authorities – extended policy frames of well-functioning relationships across contexts of time

1 oktober
Decentralized education systems increasingly rely on a positive collaborative relationship between school leaders and local educational authorities. In education policy, this relationship appears to be taken for granted, while research describes how such expectations fail to account for the complexities of the work of school leaders and LEAs. (pdf).

Motivation to Implement School Behavioral Threat Assessment: A Structural Equational Model Approach Using Self-Determination Theory

1 oktober
School Behavioral Threat Assessment (SBTA) is a key process in managing school threats and preventing violence. Using Self-Determination Theory and other theories related to motivation and emotional experiences, researchers examined the implementation of SBTA by school personnel. (pdf)

Grupphandledning och välbefinnande. Förskolepedagogers och specialpedagogers upplevelser av krav och resurser i arbetet med barn i behov av särskilt stöd

30 september
Veronica Semelius Granevald vill med sin avhandling bidra med fördjupad kunskap om förskolepedagogers och specialpedagogers psykosociala välbefinnande i relation till arbetet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan.
Forskning och utveckling kategorier

Splittring och press får rektorer att lämna sina roller

30 september
Varför lämnar så många rektorer sina jobb? Ny forskning vid Umeå universitet visar att press och svårigheter att prioritera och orientera sig i arbetet är två avgörande faktorer. Studien ger också en verksamhetsspecifik bild av skolvardagen och visar att situationen går att påverka, både för rektorerna själva och för huvudmännen.
Forskning och utveckling kategorier

Providing equitable education to children who need additional challenge: An exploration of school values and practices in England and Sweden

22 september
Doktorsavhandling av Åsa Melander: This mixed-methods study explores education for high achieving students in England and Sweden through a lens of equity and fairness. It is based on interviews with headteachers of secondary (equivalent) schools and includes schools with different results and in different socioeconomic areas. National curricula statements that all students should get suitable…
12371