Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lek"

Visar sida 13 av 25

Forskning och utveckling kategorier

Normmedvetna rum gör leken mer hållbar

2020-03-20
Fler barn som lekte med varandra, mindre framträdande genusmönster och en tydligare kommunikation – forskningsprojektet Normmedvetna rum för lek och lärande ledde till en mer hållbar lek. Dessutom blev lekarna mer fysiskt flyttbara mellan rummen istället för att vara fixerade vid platser och material.
Forskning och utveckling kategorier

Så håller de leken levande med matematik

2020-02-20
Hur kan man göra matematiken till en lustfylld del av den fria leken och vad innebär begreppet undervisning i förskolan? En grupp förskollärare i Malmö har försökt att komma fram till ett gemensamt förhållningssätt. "Vi var tvungna att göra undervisningen till ett förskolebegrepp", säger Michaela Beijer, förste förskollärare på bland annat Carl Gustaf förskola.
112131425