Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Litteracitet"

Förmågan att kunna läsa och skriva

Visar sida 40 av 59

Välj typ av innehåll inom kategori "Litteracitet":

Forskning och utveckling kategorier

How bringing trampolines into schools could improve literacy results

2018-05-24
Educators and therapists at a small Australian school serving students with special needs are using a trampoline and swing set to help students regulate their behavior through exercise. When students return to their mainstream schools, they can use the outdoor playground, indoor exercise equipment or fidget tools for the same purpose.
Forskning och utveckling kategorier

Brist på personal, tid och pengar försämrar skolans läsundervisning

2018-04-25
Lärare är frustrerade över att skolekonomi och materiella begränsningar hindrar dem från att genomföra den undervisning de önskar. Dessutom menar de att skolans organisation påverkar vilka elevresultat som blir möjliga vad gäller elevernas läsförståelse, som har en central roll i skolan, visar ny forskning.
Forskning och utveckling kategorier

"Ständig uppkoppling och öppen lärmiljö stressar alla"

2018-04-16
Vem avgör om Kvibergsskolan med öppna miljöer och surfplattor är framtidens skola? Rektor? Politiker? Tjänstemän? Svaret är – hjärnan. För läsprocessen fungerar på ett förutbestämt sätt; precis som skrivprocessen och inlärning. Och hjärnan reagerar på ett förutbestämt sätt på olika störningar. Det gäller gammal som ung, skriver Tomas Dalström, författare och journalist.
139404159