Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Matematik"

Visar sida 1 av 64

Forskning och utveckling kategorier

Så hjälper erkänd lärare i Japan elever att fokusera på viktigt matematiskt innehåll

12 min sedan
Det japanska sättet att undervisa matematik har fått stor uppmärksamhet. En studie som har följt en japansk lärare visar att läraren stimulerar eleverna till matematiskt tänkande genom att hjälpa dem att fokusera på lektionsmålet och använda sig av deras idéer i undervisningen.

Using board games to teach math to young children

10 oktober
Recent research highlights that playing board games can significantly improve number recognition, counting, basic operations and number comprehension in students as young as 3, writes Nell McAnelly, a veteran math teacher. In this article, McAnelly writes about the use of games in the math classroom and argues that board games provide a way for students…
Forskning och utveckling kategorier

A scaled-up mathematics intervention in preschool classes

2 oktober
We report on a scaled-up mathematics intervention in preschool classes (children age six) in Sweden. In the intervention, teachers at seven schools in four municipalities implemented the Thinking, Reasoning and Counting in Preschool Class (TRC) teacher guide in their teaching of 254 students.
1264