Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Naturvetenskap"

Visar sida 2 av 35

Välj typ av innehåll inom kategori "Naturvetenskap":

AI-supported idea-developing discourse to foster professional agency within teacher communities for STEAM lesson design in knowledge building environment

24 februari
This study employed design-based research, comprising two design cycles to empower teachers' agency when they are engaged in STEAM lesson design. Cycle-1 focused on the application of a principle of “sustained idea-developing discourse” (SIDD) in an online knowledge building environment to foster teachers' “professional agency within teacher communities” (PATC).

Mångfacetterat lärande med estetiska uttryck

13 januari
Estetiska lärprocesser i ämnena SO och NO ger elever och lärare fler möjligheter till lärande och bedömning. Det visar förstelärarna Åsa Björnsdotter Scherrer, Åsa Bolin, speciallärare och förstelärare vid Stenmoskolan i Huddinge samt Cecilia Ferm Almqvist, professor vid Södertörns högskola, i sin utvecklingsartikel.
12335