Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Naturvetenskap"

skolämnet

Visar sida 7 av 32

Välj typ av innehåll inom kategori "Naturvetenskap":

Forskning och utveckling kategorier

Elevers ökade möjligheter till lärande i en transspråkande NO-undervisning

2021-11-18
I en transspråkande undervisning använder både lärare och elever alla tillgängliga språkliga resurser, såsom första- och andraspråk, bildspråk, gester, kroppsspråk och digitala hjälpmedel. Alltså hela sin språkliga repertoar för att underlätta meningsskapande. I NO-undervisning har detta visat sig öka flerspråkiga elevers möjligheter till kunskapsutveckling.
Forskning och utveckling kategorier

Study: Early nature play boosts STEM interest

2021-09-29
The number of preschools pursuing learning through nature play is growing fast worldwide. However, the effectiveness and impacts of this approach is largely untested, and we recently completed the first large-scale study in the world to explicitly research nature play in early childhood education.
Forskning och utveckling kategorier

5 characteristics of an effective science teacher – from a researcher who trains them

2021-09-17
Elementary-school teachers can spark students' curiosity and wonder in science by focusing on Next Generation Science Standards and assessing students based on their explanations rather than right or wrong answers, Meenakshi Sharma, an assistant professor of science education writes in this commentary. Incorporating science into subjects such as math and language arts can broaden their…
167832