Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Relationer"

Visar sida 1 av 7

Forskning och utveckling kategorier

Forskarintervju: Alla barn har behov av kontinuitet och trygghet

23 maj
En skolövergång är en relationsskapande process som kräver samarbete mellan överlämnande och mottagande lärare. Samarbetet leder till att det skapas bättre förutsättningar för att eleven ska kunna landa i sitt nya sammanhang. Therese Welén visar i sin doktorsavhandling att förutsättningarna kan se väldigt olika ut, och att barn som har särskilda behov riskerar att hamna…

Små barns skapande – ny digital handbok ska stärka barns språk

5 maj
All forskning säger att barnens språkutveckling förstärks med hjälp av musik och rörelse. Projektet Små barns skapande vill visa hur språkutveckling, social utveckling och estetiskt skapande kan gå hand i hand. Projektet har skapat ett digitalt läromedel som kan användas i det dagliga arbetet.
127