Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Samarbete och arbetslag"

Visar sida 1 av 10

Välj typ av innehåll inom kategori "Samarbete och arbetslag":

From autonomous actors to collaborative professionals: perceptions of co-teaching in a Finnish school community

2 oktober
This study examined the factors shaping co-teaching within a Finnish primary school's community. The qualitative study was conducted by teacher and principal interviews and teacher surveys. Thematic content analysis revealed five factors establishing the co-teaching practices: providing collegial support, team building, continuous professional development, the intrinsic value of co-teaching, and the structure of the work…

”Hun er jo mit barn, men det er deres sted” – Forældre og pædagogers grænsesøgning i hverdagens samarbejde

30 mars
I denne artikel viser vi, hvordan det daglige samarbejde mellem pædagogisk personale og forældre præges af stigende institutionalisering af forældreansvar, og af at arbejdsdelingen mellem daginstitution og familie ændrer sig.

Fler betyg på kortare tid med språkfokus och samarbete över ämnen

20 mars
Med ett målinriktad språkundervisning och samarbete över ämnesgränserna lyckades fler elever på Nacka gymnasiums språkintroduktionsprogram nå gymnasiebehörighet. Det visar lärarna Louise Silfverberg, Ingrid Bröijersén, Sofia Eriksson, Mirjam Vallin och Åsa Vestlund i sin utvecklingsartikel.

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

2022-04-26
The purpose of the study is to create a deeper understanding of teachers’ sense-making of principals’ leadership in the context of collaboration within and beyond school.
1210