Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Skolpolitik"

Visar sida 10 av 40

Välj typ av innehåll inom kategori "Skolpolitik":

"Varför de flesta försök att förbättra skolan inte fungerar och vad vi kan göra istället"

2024-02-05
Efter PISA haglar förslag till förbättringar på skolan och utbildningen men idéerna är ofta mer i linje med det som anses politiskt/ideologiskt önskvärt än det som vore verkligen effektivt. Dylan Wiliam menar i denna artikel att inga verkligen effektiva åtgärder kan införas om det inte städas upp bland lärarnas ansvarsområden, och argumenterar för “de-implementering” –…
Forskning och utveckling kategorier

The local market makers: Swedish municipalities as preschool quasi-market organisers

2024-01-09
This study explores the different ways in which Swedish municipalities act as quasi-market organisers in the preschool setting. Following organisational theory, we analyse their market shaping activities in translating national regulations in efforts to influence, support and control their local preschool quasi-market.

Principals’ financial and pedagogical challenges when choosing programs and educational materials: the scope of the private education industry for preschools

2024-01-09
In this context, this study examines how the growth of the private education industry within the education system has influenced preschool principals’ work in Iceland. Our critical theoretical perspective aims to explore how educational trends grounded in neoliberalism have shaped the work of preschool principals.
19101140