Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Skolpolitik"

Visar sida 2 av 40

Välj typ av innehåll inom kategori "Skolpolitik":

Skolverket förbereder för nya läroplaner– tar emot underlag från forskare

24 oktober
Hösten 2028 införs tioårig grundskola med nya läroplaner i svensk skola. För att läroplanerna ska ha en tydlig vetenskaplig förankring har Skolverket gett universitet och högskolor i uppgift att ta fram vetenskapligt baserade underlag för arbetet med de nya läroplanerna.
Forskning och utveckling kategorier

Comparing school attendance problems in the wake of the COVID-19 pandemic: listening to school personnel in Sweden and Germany

1 oktober
This article contributes to understanding school attendance during and after the COVID-19 pandemic in Germany and Sweden. Sweden presents a unique European case, as compulsory schools largely remained open with only brief closures, while Germany, opted for extended school closures. (pdf).

Motivation to Implement School Behavioral Threat Assessment: A Structural Equational Model Approach Using Self-Determination Theory

1 oktober
School Behavioral Threat Assessment (SBTA) is a key process in managing school threats and preventing violence. Using Self-Determination Theory and other theories related to motivation and emotional experiences, researchers examined the implementation of SBTA by school personnel. (pdf)
12340