Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Sociala medier"

Visar sida 1 av 9

Välj typ av innehåll inom kategori "Sociala medier":

Forskning och utveckling kategorier

Kids who use social media score lower on reading and memory tests, a study shows

15 oktober
A study published in JAMA shows that preteens who use social media more frequently perform worse on reading, vocabulary and memory tests than those who use it less. The study, which used data from the Adolescent Brain Cognitive Development Study, found that even low levels of social media use can negatively affect cognitive abilities.

The control of time in teachers’ work. How teachers co-construct narratives about their profession in social media groups

1 oktober
This paper explores how teachers in a Swedish teacher “rebellion” group on Facebook discuss institutional expectations related to the use of time in teachers’ work. Drawing on a narrative research tradition, group discussions are analyzed as negotiations where teachers co-construct their own narratives about the teaching profession. (PDF).

Från forskning till praktiskt verktyg – tryggare digital arbetsmiljö för skolpersonal

25 september
Digitala kränkningar av skolpersonal är ett växande problem i skolor, där allt fler måste hantera fientliga mejl, hemliga inspelningar i klassrummet och attacker på sociala medier. För att möta denna utmaning har forskare vid Malmö universitet utvecklat ett verktyg som hjälper skolor att hantera digitala aggressioner. Forskningen är finansierad av Afa Försäkring.
129