The verdict is still out on how technology affects brain development, asserts developmental molecular biologist John Medina. In this commentary, he examines recent research, noting that "there's both good news and bad news."
Att kunna kritiskt granska och värdera information är en förmåga som lyfts i kursplaner och ämnesplaner. Det är också en förmåga som krävs för att kunna hantera den informationsmängd vi möter.
A generation of students who have grown up taking selfies and having a social media presence presents some challenges for educators, writes Ruth Reynard, a higher-education consultant specializing in faculty development and instructional design. In this commentary, she describes how educators can maximize skills honed using technology, including social media.
SVT pratade med niondeklassare från Carlshöjdsskolan i Umeå om nätmobbning. De berättar hur den framkommer och hur man bemöter elaka kommentarer på bästa sätt. Hör eleverna i klippet ovan.
Hur kan man förstå och möta kränkningar och mobbning på nätet? En utgångspunkt kan vara att fråga vad det innebär att gränsen mellan fritid och skola inte blir lika tydlig i och med tillgången till internet. Det som händer på internet och sociala medier, oavsett var det sker: i hemmet eller på väg till skolan,…
Leaders in some school districts are working to develop policies that account for social media use. Joseph Baeta, superintendent of a Massachusetts school district, has launched a districtwide Twitter page to share updates and information.