Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Specialpedagogik"

Visar sida 3 av 259

Välj typ av innehåll inom kategori "Specialpedagogik":

Grupphandledning och välbefinnande. Förskolepedagogers och specialpedagogers upplevelser av krav och resurser i arbetet med barn i behov av särskilt stöd

30 september
Veronica Semelius Granevald vill med sin avhandling bidra med fördjupad kunskap om förskolepedagogers och specialpedagogers psykosociala välbefinnande i relation till arbetet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan.

Svårt upptäcka distanselever i behov av stöd i vuxenutbildningen

30 september
Att identifiera elever i behov av stöd är särskilt komplext i distansundervisning för vuxna, och därför är det viktigt att tidigt bygga relationer. Det visar specialpedagogen Anna Sjöstrand och processledaren Charlotta Rudstedt Szadaj i sin utvecklingsartikel, som skrivits inom ramen för Ifous FoU-program Vuxenutbildning på distans.