Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Språk"

språkutveckling, språk som inte faller inom kategorin ”moderna språk”

Visar sida 1 av 25

Forskning och utveckling kategorier

Affordances, translanguaging and the international preservice teacher

24 april
Pedagogical translanguaging (TL) represents a contemporary and valuable instructional approach for bi/multilingual students. Researchers have identified the instructional practices and their affordances among bi/multilingual teachers who share a home language with their students, the dominant language used in the students’ home or community, and those who do not.

Döva och hörselskadade barn är skickliga på att skriva

14 mars
Döva och hörselskadade barn är skickliga skribenter. Vanligtvis anses skrivande vara utmanande för denna grupp, men i Sverige kan tidiga stödåtgärder ha spelat en avgörande roll, visar Moa Gärdenfors avhandling.
Forskning och utveckling kategorier

Transculturation in Arabic literacy education within and beyond mainstream education in Norway and Sweden

14 mars
The current study investigates how Arabic literacy education as part of two Arabic heritage language settings in Norway and Sweden serves as a site for transculturation and how the entirely different ways of organising heritage language education in the two settings influence the transculturation processes of Arabic literacy education.
Forskning och utveckling kategorier

Är din skola språkvänlig? Jim Cummins om en ny skolrörelse

2023-10-11
Språken kommer till skolan för att dö. Så beskriver professor Jim Cummins situationen i Toronto, som ofta beskrivs som en levande två- eller flerspråkig miljö men som alltför ofta liknar, enligt Cummins, en begravningsplats för minoritetsspråk. Han berättar i en videointervju om ett nytt globalt initiativ att skapa språkvänliga skolor.
1225