Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 103 av 155

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier
Serier

Struktur och mer tid i förskolan med sambedömning

2021-02-11
Sambedömning bidrar till djupare reflektioner kring både undervisningen, barnens utveckling och hur man som pedagog påverkar en undervisningssituation. Det konstaterar förskollärarna Åsa Cederholm, Annhild Edlund och Åsa Hagelin i Jönköping i sin utvecklingsartikel om sambedömning som verktyg i förskolans undervisning.
Forskning och utveckling kategorier

ÄDK över skolgränsen

2021-02-03
Att formativt och systematiskt jobba med undervisningens kvalitet. Det är kärnan i det som kallas för ÄDK, ämnesdidaktiskt kollegium. Under drygt tre års tid har Ribersborgsskolan och Mellanhedsskolan samarbetat med denna metod.
Forskning och utveckling kategorier

ÄDK ger fokus på det bästa lärandet

2021-02-03
Ämnesdidaktiskt kollegium (ÄDK) skapar en medvetenhet och utveckling av pedagogernas undervisning och deras roll som lärare. "Detta är inget projekt eller lyft – det är ett förhållningssätt", säger Katarina Håkansson, förstelärare i svenska och SO på Ribersborgsskolan.
1102103104155