Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 123 av 129

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Lärare självkritiska till egen undervisning i NO-ämnena

2019-01-07
Lärare ser brister i sin egen kommunikation med elever i NO-ämnena i åk 7-9. Samtidigt saknar de verkligt stödmaterial för att jobba språkutvecklande med sina elever. Det visar ett stort avslutat forskningsprojekt om lärares roll och möjligheter med att öka elevernas NO kunskaper och samtidigt arbeta språkutvecklande.
Forskning och utveckling kategorier

Empathy is academic

2018-12-19
How do we help students lead with curiosity instead of judgment? Even when a practice or culture seems counter to students' own values and beliefs, educators can take steps to frame inquiry with an empathetic lens.
Forskning och utveckling kategorier

Opinion: Tips to make tech access equal

2018-12-12
Offering students equal access to technology in the classroom is key to addressing achievement gaps, writes Kevin Ghost, director of technology and network administrator for the Connellsville Area School District in Pennsylvania. In this commentary, he shares steps his district took to promote tech equity, including looking for financing and working with teachers.
Forskning och utveckling kategorier

Exit Tickets synliggör gruppens lärande

2018-12-07
Hur vet man att man har lyckats med sin undervisning? Exit tickets är en metod för formativ bedömning som används för att stämma av en grupps lärande. För att få veta hur den används i praktiken och hur den påverkar elevresultatet besökte vi läraren Helena Bergsmark på Eiraskolan på Kungsholmen i Stockholm.
1122123124129