Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 125 av 154

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

“Vi måste våga lita på det omätbara för att hjälpa eleverna framåt”

2020-01-22
Att våga lita på kulturen och att de upplevelser som kultur ger eleverna kan bidra till deras lärande. Det är Rikard Perssons, rektor på Bergaskolan i Malmö, uppmaning. "Vi i skolan riskerar att bli alldeles för instrumentella med nivåer, kriterier och mätbarhet. Vi måste våga lita på det omätbara för att hjälpa eleverna framåt", säger…
Forskning och utveckling kategorier

Intresset styr material och miljö

2020-01-21
Det tematiska, projekterande arbetssättet har fått många positiva effekter på Ribersborgs förskola i Malmö. Inom ramen för temat “Magiska världar” har personalen varit stationerade i olika miljöer. "Det gör det lättare att fördjupa sig i någonting, att inte behöva vara allt på en gång", säger Stephanie Persson, förskollärare.
Forskning och utveckling kategorier

Why a high-performing district is changing everything with competency-based learning

2020-01-16
A Massachusetts school district has adopted a competency-based education program - sometimes referred to as proficiency-based learning - that allows students more autonomy over their learning. Students in one fourth-grade classroom are learning how to set their own goals, assess their learning and lead check-in conferences with their parents.
1124125126154