Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 14 av 154

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Språkstödjande insatser minskar elevers deltagande

20 maj
Att få till en varaktig förändring i lärares användning av språkstödjande strategier – att ställa öppna frågor, förklara begrepp och uppmuntra elever att använda nya ord – är svårt. Strategierna kan också göra att lärare pratar mer på elevernas bekostnad, visar Karin Edlunds avhandling.

Research news: PISA insights – teachers’ classroom management skills and confidence

13 maj
As a teacher, how confident are you when it comes to classroom management? A new report explores teacher self-efficacy in classroom management. It's a great prompt for thinking about your own skills, practices and professional development needs, and if you have a leadership role, those of your team.
Forskning och utveckling kategorier

Månadens forskare: Maria Jansson

9 maj
Internationella studier visar att svenska elever har goda kunskaper i demokrati- och samhällsfrågor, men deras engagemang för demokratin minskar. Månadens forskare, professor Maria Jansson, har tillsammans med kollegor undersökt hur frågedriven och undersökande undervisning kan öka elevernas sociala och politiska tillit för samhällets institutioner.

Making the spoons last longer: Parents' views on flexischooling with their child with special educational needs

9 maj
Flexischooling—the sharing of a child's education between home and school through formal agreement—is one of a range of ‘alternative’ education approaches that may adapt education to meet a child's special educational needs. This study considers qualitative data from an online survey conducted during November and December 2023 regarding parents' reasons for undertaking flexischooling with their…
Forskning och utveckling kategorier

5 research-backed ways to help students catch up in math

9 maj
Early, systematic screening for dyscalculia and math anxiety is crucial, as pinpointing struggles early can significantly aid students. Teachers also can help close math achievement gaps by working on students' fact fluency, making connections between concepts, monitoring progress regularly and arranging for high-dosage tutoring, experts say.
1131415154