Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 47 av 155

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

ULF projekt – hur lär man elever att resonera historiskt?

2023-05-05
Att göra historia snarare än att veta historia, undersökande historia framför redogörande historia och resonemang framför uppräkning av kronologiska händelser. Ett forskningsprojektet som just nu pågår på tre gymnasieskolor i Örebro, vill skapa en undervisning som på ett bättre sätt möter styrdokumentens krav och gör att eleverna når sin fulla potential i ämnet.
Forskning och utveckling kategorier

Harvard EdCast: The power of out-of-school learning

2023-04-20
The field of out-of-school learning time is vast — and supports 10 million children a year. Despite this, the programs are often viewed as glorified babysitting and tremendously undervalued. Associate Professor Bianca Baldridge began studying these programs many years ago, citing the impact they had on her own life and how little was known about…
1464748155