Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 9 av 154

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Ny forskning: Anpassad undervisning kan förbättra pojkars skolresultat

19 augusti
Under flera decennier har pojkar presterat sämre i skolan än flickor. Därför har forskaren Ingela Stenberg studerat vad som påverkar pojkars skolvardag och lärande. "Pojkarna är väldigt beroende av lärarna i mycket högre grad än flickorna", säger Ingela Stenberg, doktorand vid Mittuniversitetet.
Forskning och utveckling kategorier

Interactions between cognitive disequilibrium, interactivity with instructional videos, and learning

18 augusti
This study explores the relationship between students' experiences of cognitive disequilibrium–operationalized in terms of Harel's (2013) theory of intellectual need–their use of video playback controls, and their learning from instructional videos in introductory calculus classes at the undergraduate level.
Forskning och utveckling kategorier

On the role of engagement in automated feedback effectiveness: Insights from keystroke logging

18 augusti
Previous research has shown that log data and similarity measures mediate the effects of automated feedback on learners’ revision performance. In the present study, we aimed to replicate and extend previous research using measures obtained from keystroke logging that represent the revision process on a more fine-grained level. 
18910154