Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Undervisning"

Visar sida 96 av 155

Välj typ av innehåll inom kategori "Undervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Att genom lek stödja och stimulera barns sociala förmågor

2021-05-18
Denna systematiska översikt sammanställer forskning som kan öka förskollärares förståelse av hur de genom lek kan stödja och stimulera barns sociala förmågor.Översikten ger på så vis förskollärare vägledning för hur de medvetet kan arbeta motmålen i Läroplan för förskolan, det vill säga det som undervisning i förskolan handlar om. I översikten har vi valt att…
Forskning och utveckling kategorier

Teaching kids to ask questions that matter

2021-05-06
Students can become better questioners if teachers help them develop and nurture their skills, their will and their thrill for devising thoughtful queries, author and consultant Jackie Acree Walsh writes in this blog post. Walsh also explains the differences among and necessity of self-questions, academic questions, exploratory questions and dialogical questions.
1959697155