Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Värdegrund"

Visar sida 1 av 21

Välj typ av innehåll inom kategori "Värdegrund":

The relationship between compassion and social justice beliefs among preservice educators: the mediating role of empathy

1 oktober
While awareness of the need to teach with social justice has increased, research suggests that significant disparities in educational opportunities continue to negatively affect marginalised students. Scholars have suggested teachers with certain caring dispositions are more likely to teach with social justice and there is some evidence that empathic and compassionate teachers are more likely…
Forskning och utveckling kategorier

”När allt kan diskuteras kan det gå fel”: Värderingsövningar – en komplex metod i värdegrundsarbete

2024-09-30
This article discusses the method of values clarification (värderingsövningar), a technique comprising various exercises employed in schools and higher education to process diverse themes. While this method is widely used in Sweden, it has recently received critique due to concerns about pupils’ private lives being inadvertently revealed.

Svåra frågor i klassrummet

2024-02-14
Frågor som rasism, konspirationsteorier och intolerans kan kännas svåra att hantera i undervisningen. Men det finns strategier och verktyg som lärare kan använda. Läs mer i artikeln ur nya numret av Skolportens magasin!
1221