Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Vårdnadshavare"

Visar sida 3 av 47

Välj typ av innehåll inom kategori "Vårdnadshavare":

A review and qualitative synthesis of the voices of children, parents, and school staff with regards to school attendance problems in the Nordic countries

11 februari
School attendance problems (SAPs) have implications for children’s and adolescents’ academic, social, and personal development. Previous research has mainly been conducted using quantitative methods. In the present study, the authors searched specific databases for studies reporting qualitative data representing the voices of children, parents, and school staff regarding SAPs in the Nordic countries. (pdf)

Configuring parents as citizens and consumers: local variations in informational material about school allocation and choice in Sweden

11 februari
n this paper, we shed light on the mundane performance of market-logics in public educational settings by focusing on municipality websites in Skåne County, Sweden, that inform parents about local school choice policies and procedures. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Parents’ and toddlers’ emotion regulation: the importance of emotion talk

11 februari
Through emotion socialization, parents shape their children’s emotional development. Parents’ characteristics determine how they do this. We investigated parents’ emotion regulation, belief in the importance of emotion talk, and emotion socialization in the form of emotion talk in relation to toddlers’ emotion regulation. (pdf)

Så kan föräldrar och lärare främja barns språk-, läs- och skrivutveckling

28 januari
Inte bara lärare utan även föräldrar har stor påverkan när det gäller barns språk-, läs- och skrivutveckling under åren i förskola och förskoleklass. Det visar Annika Axelssons avhandling som innehåller konkreta rekommendationer till föräldrar och lärare.

Forskningsutblick: Två olika berättelser? Föräldrars och lärares syn på barns behov av stöd i skolan

2024-11-26
Syftet med studien var att undersöka i vilken grad lärare och föräldrar och vårdnadshavare har en samsyn då det gäller barns behov av stöd i skolan. Ett enkätmaterial där lärare och föräldrar hade besvarat frågor om 476 barns behov av stöd analyserades. Resultatet visade att det finns stora brister i samsynen.