Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

App-based mathematical intervention for youth with intellectual disabilities: a randomised controlled trial

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The purpose of the study was to evaluate whether students with intellectual disabilities (ID) can improve their arithmetic skills by participating in an arithmetic intervention programme, theoretically founded on explicit instruction (EI) and administered via an application developed for tablet computers. The intervention study used a randomised controlled trial design (RCT) (n = 30, aged 10-16, 13 females) and lasted for up to 12 weeks. The results show that the intervention group significantly improved in arithmetic fact fluency compared to the controls and the effects remained six months after the intervention. The effects were larger for subtraction than for addition, and this difference remained six months later. These results suggest that mathematics applications based on explicit instruction can be an effective way of teaching arithmetic facts to youth with mild ID.

Författare: Daniel Schöld, Rickard Östergren, Anna Levén, Martin Hassler-Hallstedt och Ulf Träff

App-based mathematical intervention for youth with intellectual disabilities: a randomised controlled trial

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Specialpedagogik i grundskolan

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som möter elever i behov av stöd i grundskolan. Välj om du vill delta i Stockholm eller digitalt! Ta del av den senaste forskningen om bland annat AI och framtidens digitala skola, neurodiversitet och hur vi implementerar ett specialpedagogiskt förhållningssätt i hela verksamheten.
Läs mer & boka
Åk F–9
7–8 maj
Digital temaföreläsning

Arbeta mot hedersrelaterat våld och förtryck i skolan

Skolportens digitala föreläsning med Issis Melin, för dig som vill lära dig mer om arbete mot hedersrelaterat våld och förtryck i skolan. Föreläsningen fokuserar på hur elevhälsoteamet kan identifiera hedersrelaterade beteenden, samt hjälpa utsatta elever att komma ur sin situation. Ta del av denna föreläsning mellan 22 april–5 juni!
Läs mer & boka
Åk F–Gy
22 apr – 5 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev