Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Arbete med bedömning av elevers lärande i årskurs 1-3

Publicerad:2013-03-07
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Denna studie syftar till att bilda kunskap om hur lärare som arbetar med elever i de lägre årskurserna använder sig av aktuell forskning om bedömning då de utformar och utvärderar sin undervisning. Hur beskriver lärare i årskurs 1-3 att de arbetar med bedömning av elevers lärande? Författare: Karin Bybro Arbete med bedömning av elevers lärande i årskurs 1-3Didaktisk Tidskrift, Vol 23, No. 1. 2013  
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026