Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Arbete med bedömning av elevers lärande i årskurs 1-3

Publicerad:2013-03-07
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Denna studie syftar till att bilda kunskap om hur lärare som arbetar med elever i de lägre årskurserna använder sig av aktuell forskning om bedömning då de utformar och utvärderar sin undervisning. Hur beskriver lärare i årskurs 1-3 att de arbetar med bedömning av elevers lärande?

Författare: Karin Bybro

Arbete med bedömning av elevers lärande i årskurs 1-3

Didaktisk Tidskrift, Vol 23, No. 1. 2013

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev