Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementation

Publicerad:2021-03-02
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
The aim was to investigate the staff’s language support towards children in Swedish preschools after eight weeks of structured language support. This study took place after an initial study of six weeks’ language support. To identify support of Language Learning Environment, Opportunities and Interactions an observation-tool was used. Structured collegial discussions took place about language support strategies. The staff often engaged the children in structured conversations with adults and peers but seldom facilitated interactive book reading. The interactions were now more focused on general learner needs than on advanced language learning such as introducing new complex syntactic and semantic constructions. The staff’s reflections showed that the discussions about the Language Environment items were intertwined with ideas about how to use these items to increase language opportunities and interactions. Accordingly, the staff’s work with language support towards the children had further developed after two phases of professional language support. Författare: Ann Nordberg Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementationEarly Child Development and Care  
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026