Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementation

Publicerad:2021-03-02
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The aim was to investigate the staff’s language support towards children in Swedish preschools after eight weeks of structured language support. This study took place after an initial study of six weeks’ language support. To identify support of Language Learning Environment, Opportunities and Interactions an observation-tool was used. Structured collegial discussions took place about language support strategies. The staff often engaged the children in structured conversations with adults and peers but seldom facilitated interactive book reading. The interactions were now more focused on general learner needs than on advanced language learning such as introducing new complex syntactic and semantic constructions. The staff’s reflections showed that the discussions about the Language Environment items were intertwined with ideas about how to use these items to increase language opportunities and interactions. Accordingly, the staff’s work with language support towards the children had further developed after two phases of professional language support.

Författare: Ann Nordberg

Aspects of teachers’ language and communication support in Swedish preschools after a second phase of implementation

Early Child Development and Care

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm 6–7 maj eller digitalt via webbkonferensen 15 maj–5 juni. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. ERBJUDANDE! Bjud in rektor gratis på webbkonferensen.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj
Digital temaföreläsning

Barns utveckling i en digital värld

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning, som presenterar den senaste forskningen om digitala mediers påverkan på barns utveckling, inlärning och psykiska hälsa. Föreläsningen är av intresse för dig som arbetar i förskolan eller har barn i förskoleåldern. Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
28 apr – 2 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev