Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Publicerad:2012-08-28
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Vilket lärande sker i mötet mellan olika aktörer, och hur tas kunskap tillvara och överförs i olika skeden av processen? Om det handlar Margareta Herrman och Lena Nilssons artikel. Syftet med studien är att undersöka hur dialogplanering för projektering av utemiljön vid en F-9-skola kunde öka elevernas delaktighet (pdf – scrolla till sidan 12 i dokumentet).

Författare: Margareta Herrman och Lena Nilsson

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Utbildning & Lärande, Vol 6, nr 1 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun