Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Publicerad:2012-08-28
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Vilket lärande sker i mötet mellan olika aktörer, och hur tas kunskap tillvara och överförs i olika skeden av processen? Om det handlar Margareta Herrman och Lena Nilssons artikel. Syftet med studien är att undersöka hur dialogplanering för projektering av utemiljön vid en F-9-skola kunde öka elevernas delaktighet (pdf – scrolla till sidan 12 i dokumentet).

Författare: Margareta Herrman och Lena Nilsson

Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering

Utbildning & Lärande, Vol 6, nr 1 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Biologi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i biologi eller naturkunskap på högstadiet och gymnasiet! Programmet ger både biologididaktik och ämnesfördjupning, bland annat inom källkritik, AI och genteknik. Föreläsare är till exempel Emma Frans, Sebastian Kirppu och Eva Bida.
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
19–20 sep
Digital temaföreläsning

Hållbar utveckling i förskolan

Skolportens digitala temaföreläsningar med Cecilia Caiman. Föreläsningarna utvecklar undervisningen för hållbar utveckling utifrån både ett ekologiskt perspektiv och genom estetiska lärprocesser. Ta del av innehållet mellan 14 maj–18 juni!
Läs mer & boka
Fsk
15 maj – 19 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev