Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering
Vilket lärande sker i mötet mellan olika aktörer, och hur tas kunskap tillvara och överförs i olika skeden av processen? Om det handlar Margareta Herrman och Lena Nilssons artikel. Syftet med studien är att undersöka hur dialogplanering för projektering av utemiljön vid en F-9-skola kunde öka elevernas delaktighet (pdf – scrolla till sidan 12 i dokumentet).
Författare: Margareta Herrman och Lena Nilsson
Att bygga gemensamma miljöer – delaktighet och lärande genom dialogplanering
Utbildning & Lärande, Vol 6, nr 1 2012
Stockholm
Modersmål
Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i modersmål! Konferensen ger både praktiska verktyg för din undervisning och fördjupning inom viktiga ämnen. Delta på plats i Stockholm den 5 februari eller på webbkonferensen, öppen 12 februari–5 mars.
Läs mer och boka Åk F–9
5 feb 2025
Digital temaföreläsning
Flickor med autism och adhd i skolan
Skolportens digitala tema för dig som vill veta mer om flickor med autism och adhd i skolan! Titta när det passar dig mellan 7 april och 19 maj. Förutom forskningsbaserad information och praktiska verktyg får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor.
Läs mer och boka Åk F–Gy
7 apr – 19 maj 2025