Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

‘Beating about the bush’ on the how and why in elementary school science

Publicerad:2013-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Britt Jakobson and Monica Axelsson examine teacher instruction on scientific literacy tasks and teacher expression of ultimate and subordinate purposes during one teaching sequence of a science unit. They use a Practical Epistemology Analysis and Systemic Functional Grammar and transcribed audio recordings of teacher instruction, students’ pair work and written texts. In conclusion, students are mainly involved in hands-on activities and aspects of scientific literacy are not so emphasised. The dominant focus is on “doing”, and the authors argue that this is creating uncertainty and that the learning direction is not always in line with what the teacher intended.

Författare: Britt Jakobson & Monica Axelsson

‘Beating about the bush’ on the how and why in elementary school science

Education Inquiry, Volume 3, No. 4, December 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev