Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools

Publicerad:2018-06-19
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism. Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding eıbı supports and barriers in Swedish preschoolsArtikeln som pdfInternational Electronic Journal of Elementary Education, iejje 
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026