Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding EIBI supports and barriers in Swedish preschools

Publicerad:2018-06-19
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
The present study examined proximal and distal barriers and supports within the Swedish service system that may affect implementation of early and intensive behavioral intervention (EIBI) for children with autism. Författare: Lise Roll-Pettersson, Ingrid Olsson, Shahla Ala’i-Rosales Bridging the research to practice gap: A case study approach to understanding eıbı supports and barriers in Swedish preschoolsArtikeln som pdfInternational Electronic Journal of Elementary Education, iejje 
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026