Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Classroom assessment and education

Publicerad:2012-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The opportunity offered by the Umea Symposium to probe the intersection of quality and assessment immediately brings into focus a wider issue – that of the quality of education which assessment aspires to support. Prompted by recent research into formative assessment in Scottish primary school contexts, the paper explores how formative assessment has become associated with an overly benign understanding of learning which misrecognises the possibility of undesirable learning and does not seem to address the inherently political nature of education. Having illuminated the potential inequities of formative assessment practices, the paper then asks what role formative assessment might play to support an understanding of education that is not simply about the transmission of traditional social norms, but also aspires to illuminate their social construction and their political nature. Författare: Barbara Crossouard Classroom assessment and education: Challenging the assumptions of socialisation and instrumentalityEducation Inquiry, vol 3, 2/2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026