Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Design Sprint Workshops – Exploring a Data-Based Method in Mathematics Education

Publicerad:2023-05-23
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
This paper investigates how to reduce the theory-practice gap by making research the object of discussion for researchers and practitioners. The study is situated in the wicked problem of using digital technology in mathematics education. To investigate this problem a workshop of the format data-sprint is conducted, investigating the challenges and potentials related to facilitating workshops interpreting visualizations of research literature to support teacher dialogue of digital technology in mathematics education. Two potentials and two challenges are identified in the analysis. Författare: Jonas Dreyøe Herfort, Email Jonas Dreyøe Herfort och Andreas Lindenskov Tamborg

Design Sprint Workshops – Exploring a Data-Based Method in Mathematics Education

Designs for Learning, Volume 15, Issue 1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026