Hoppa till sidinnehåll

Dialogical inquiry in practice teaching

Publicerad:2009-09-08
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
This article refers to a project in which the preconditions for a subject-oriented?1, reflective approach towards mathematics and mathematics education in the context of practice teaching were investigated. Student teachers, their tutors and teacher educators participated in the investigation. The article elaborates on their participation as ”co-researchers” in developing the methodological approach and analyses. In addition, the article explores how the analyses provide insight into the didactical conditions for including a subject-oriented approach in practice teaching. More specifically, it was found that practice teaching communication bears the imprint of an evaluative approach that restrains the development of a subject-oriented reflective approach. The conflicting processes characterising these approaches are highlighted. Författare: Marit Johnsen-Høines Dialogical inquiry in practice teachingNOMAD Volume 14, No 1, March 2009
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026