Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Divergence in Interviews with Children – Improving Research Quality

Publicerad:2022-06-20
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
This paper reports on a design oriented study conducted in close collaboration between two researchers and three preschool teachers. Within this study, a play-based interview script was designed in accordance with theoretically driven principles. Based on this script, the preschool teachers conducted interviews with children from three preschools five times over four semesters. The focus of this paper is methodological, aiming to show how sensitive divergence in these play-based interviews lead to a strengthened research quality. Of importance is that this quality improving divergence would not have been realized without the close collaboration between researchers and preschool teachers. Författare: Hanna Palmér och Camilla BjörklundDivergence in Interviews with Children – Improving Research QualityDesigns for Learning Issue 1, 2022
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026