Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Educational blogs in teacher education

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
This paper presents a study of three campus courses of Swedish student teachers’ experiences during 2007 and 2008 when they used educational blogs blending face-to-face and virtual learning activities. In order to investigate their experiences and the circumstances that influenced their way of engaging in their blogs, 38 narrative interviews were carried out. To illuminate how information and communication technology (ICT) affordances and the blended environments were perceived, the data were analysed in light of Greeno’s theory of affordance. Furthermore, a socio-cultural theory by Vygotsky was used to analyse students’ social interaction within their groups. The paper presents a discussion of the circumstances in which students engage in their blogs. The students’ experiences of affordances in respect of blending face-to-face and virtual learning activities and the importance of social interaction within the groups are outlined. Författare: Carina Granberg Educational blogs in teacher education – Blending face-to-face and virtual learning activitiesTidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026