Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Educational blogs in teacher education

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This paper presents a study of three campus courses of Swedish student teachers’ experiences during 2007 and 2008 when they used educational blogs blending face-to-face and virtual learning activities. In order to investigate their experiences and the circumstances that influenced their way of engaging in their blogs, 38 narrative interviews were carried out.

To illuminate how information and communication technology (ICT) affordances and the blended environments were perceived, the data were analysed in light of Greeno’s theory of affordance. Furthermore, a socio-cultural theory by Vygotsky was used to analyse students’ social interaction within their groups.

The paper presents a discussion of the circumstances in which students engage in their blogs. The students’ experiences of affordances in respect of blending face-to-face and virtual learning activities and the importance of social interaction within the groups are outlined.

Författare: Carina Granberg

Educational blogs in teacher education – Blending face-to-face and virtual learning activities

Tidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i företagsekonomi!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev