Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish Case

Publicerad:2014-11-24
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Entrepreneurial learning has become a concern for schools almost all over the world. This article aims to investigate what characterizes education in lower and upper secondary schools that claim to be working to a high or low degree with entrepreneurial learning and what implications this might have for different teaching methods. The results, measured at the end of the first year of a three-year school im-provement program, show that schools with a high degree of entrepreneurial learning cooperate more with the local community, read more pedagogical literature and have changed their rhetoric to a higher degree than schools with a low degree of entrepreneurial learning. The results also indicate that teaching methods involving the local community have positive effects on pupils’ learning. Författare: Eva Leffler, Gunilla Näsström Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish CaseInternational Journal of Humanities Social Sciences and Education, Volume 1, Issue 11, November 2014
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026