Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish Case

Publicerad:2014-11-24
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Entrepreneurial learning has become a concern for schools almost all over the world. This article aims to investigate what characterizes education in lower and upper secondary schools that claim to be working to a high or low degree with entrepreneurial learning and what implications this might have for different teaching methods. The results, measured at the end of the first year of a three-year school im-provement program, show that schools with a high degree of entrepreneurial learning cooperate more with the local community, read more pedagogical literature and have changed their rhetoric to a higher degree than schools with a low degree of entrepreneurial learning. The results also indicate that teaching methods involving the local community have positive effects on pupils’ learning. Författare: Eva Leffler, Gunilla Näsström Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish CaseInternational Journal of Humanities Social Sciences and Education, Volume 1, Issue 11, November 2014
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026