Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish Case

Publicerad:2014-11-24
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Entrepreneurial learning has become a concern for schools almost all over the world. This article aims to investigate what characterizes education in lower and upper secondary schools that claim to be working to a high or low degree with entrepreneurial learning and what implications this might have for different teaching methods. The results, measured at the end of the first year of a three-year school im-provement program, show that schools with a high degree of entrepreneurial learning cooperate more with the local community, read more pedagogical literature and have changed their rhetoric to a higher degree than schools with a low degree of entrepreneurial learning. The results also indicate that teaching methods involving the local community have positive effects on pupils’ learning.

Författare: Eva Leffler, Gunilla Näsström

Entrepreneurial Learning and School Improvement – A Swedish Case

International Journal of Humanities Social Sciences and Education, Volume 1, Issue 11, November 2014

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev