Dela:

Forskning: Lärare och rektorer oense om planeringstid finns eller inte

Ledning och lärare har olika föreställningar om villkoren för lärares för- och efterarbete, visar en ny studie. ”Det är avgörande för både undervisningen och lärares yrkesvillkor,” säger professor Kenneth Nordgren.

Sidan publicerades 2020-05-31 20:29 av Moa Duvarci Engman
Sidan uppdaterades 2020-06-01 13:12 av Moa Duvarci Engman


Skolportens konferenser
Att läsa en avhandling

Att läsa en avhandling

Att läsa en avhandling handlar till stor del om att vaska fram det som är intressant – inte om att plöja sig igenom hela texten från början till slut. Här hittar du några tips på hur du gör det.

Läs mer
Kommande disputationer
SKOLPORTENS MAGASIN
Nr 3 2021

Nr 3 2021

Intervju med den kanadensiske skolforskaren Steven Katz som gärna talar om för lärare att deras fortbildning ger klena resultat – och varför. Stort tema om komvux i förändring.

Läs mer och prenumerera här!
Skolportens digitala kurser