Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Arbetsmiljö"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 48

Are schools with a better work environment better at retaining teachers? A repeated cross-sectional study examining schools’ organisational and social risk factors and teacher retention

1 oktober
This longitudinal study examines the relationship of psychosocial safety climate and psychosocial work factors with teacher turnover rates at 12- and 24-months follow-ups using objective turnover data from 14 schools in two Swedish municipalities. (pdf).

Motivation to Implement School Behavioral Threat Assessment: A Structural Equational Model Approach Using Self-Determination Theory

1 oktober
School Behavioral Threat Assessment (SBTA) is a key process in managing school threats and preventing violence. Using Self-Determination Theory and other theories related to motivation and emotional experiences, researchers examined the implementation of SBTA by school personnel. (pdf)

Unpacking team teaching in innovative learning environments - teachers’ experience in practice

1 oktober
This study unpacks team teaching in two case schools with ILEs, each characterised by distinct organisational structures. Teacher interviews provided data analysed through a model identifying a continuum of teacher interaction. Findings reveal that while co-location and coordination lay the groundwork for managing shared spaces, achieving pedagogical cooperation and collaboration requires deliberate strategies to realise…

The relationship between compassion and social justice beliefs among preservice educators: the mediating role of empathy

1 oktober
While awareness of the need to teach with social justice has increased, research suggests that significant disparities in educational opportunities continue to negatively affect marginalised students. Scholars have suggested teachers with certain caring dispositions are more likely to teach with social justice and there is some evidence that empathic and compassionate teachers are more likely…

Lärarpanelens favorit: Motiverande samtal kan stärka lärares självtillit

30 september
Många lärare känner sig inte tillräckligt förberedda inför det relationella arbetet i skolan. Utbildning i Motiverande samtal (MI) kan vara ett konkret sätt att stärka lärares självtillit när det gäller att engagera elever och hantera olika klassrumssituationer. Det konstaterar Martina Jordan i sin avhandling, som nu har valts till Lärarpanelens favorit.
Forskning och utveckling kategorier

Splittring och press får rektorer att lämna sina roller

30 september
Varför lämnar så många rektorer sina jobb? Ny forskning vid Umeå universitet visar att press och svårigheter att prioritera och orientera sig i arbetet är två avgörande faktorer. Studien ger också en verksamhetsspecifik bild av skolvardagen och visar att situationen går att påverka, både för rektorerna själva och för huvudmännen.

Från forskning till praktiskt verktyg – tryggare digital arbetsmiljö för skolpersonal

25 september
Digitala kränkningar av skolpersonal är ett växande problem i skolor, där allt fler måste hantera fientliga mejl, hemliga inspelningar i klassrummet och attacker på sociala medier. För att möta denna utmaning har forskare vid Malmö universitet utvecklat ett verktyg som hjälper skolor att hantera digitala aggressioner. Forskningen är finansierad av Afa Försäkring.
Martina Jordan. Foto Jeanette Dahlström

Motiverande samtal stärker lärares självtillit

23 september
Utbildning i motiverande samtal kan vara ett konkret sätt att stärka lärares självtillit när det gäller att engagera elever och hantera olika klassrumssituationer. Det visar Martina Jordans avhandling som nu har valts till Lärarpanelens favorit.
Forskning och utveckling kategorier

Providing equitable education to children who need additional challenge: An exploration of school values and practices in England and Sweden

22 september
Doktorsavhandling av Åsa Melander: This mixed-methods study explores education for high achieving students in England and Sweden through a lens of equity and fairness. It is based on interviews with headteachers of secondary (equivalent) schools and includes schools with different results and in different socioeconomic areas. National curricula statements that all students should get suitable…

“Keeping an eye out”: Students’ experiences of school personnel’s noticing in shaping or hindering a positive school climate

16 september
A positive school climate is characterized by a higher degree of well-being among students, reduced bullying, and improved academic performance. While many initiatives are aimed at creating a positive school climate, discussions in both research and theory frequently fail to acknowledge the essential role of school personnel. This study examines a purposeful sample of Swedish…
1248