Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Arbetsmiljö"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 48

Forskning och utveckling kategorier

Providing equitable education to children who need additional challenge: An exploration of school values and practices in England and Sweden

22 september
Doktorsavhandling av Åsa Melander: This mixed-methods study explores education for high achieving students in England and Sweden through a lens of equity and fairness. It is based on interviews with headteachers of secondary (equivalent) schools and includes schools with different results and in different socioeconomic areas. National curricula statements that all students should get suitable…

“Keeping an eye out”: Students’ experiences of school personnel’s noticing in shaping or hindering a positive school climate

16 september
A positive school climate is characterized by a higher degree of well-being among students, reduced bullying, and improved academic performance. While many initiatives are aimed at creating a positive school climate, discussions in both research and theory frequently fail to acknowledge the essential role of school personnel. This study examines a purposeful sample of Swedish…

Eleverna: Dåligt beteende måste få konsekvenser

15 september
Personal som ser, lyssnar och agerar skapar en tryggare skolmiljö. Det visar en ny studie som bygger på intervjuer och fokusgrupper med 133 elever i årskurs 4–9. "Om en elev beter sig illa måste det bli konsekvenser, annars upplever skolbarnen att de inte kan lita på vuxna", säger Silvia Edling, professor i didaktik vid Högskolan…

Ny forskning: Läraravlastande tjänster – friskfaktor för lärare?

8 september
Allt fler lämnar läraryrket på grund av stress och hög arbetsbelastning. Forskare vid Karolinska Institutet undersöker hur läraravlastande tjänster kan vara en central friskfaktor för lärare i skolan – om de implementeras och organiseras på ett bra sätt. Detta kan hjälpa kommuner och skolor att skapa en attraktiv och hälsosam arbetsmiljö för lärare.

Mapping the language of professional vision: exploring obstacles and strategies for stimulating a positive school climate in three Swedish middle schools

25 augusti
A positive school climate is both pivotal for opposing bullying and other degrading treatment and dependent upon a whole-school approach. Although a growing body of research emphasises the importance of both teachers’ and staff’s professional vision and related concepts as vital elements in stimulating a positive school climate, surprisingly few studies have explored the nuances,…

Arbetsplatsvåld i skolan - Lärares emotionsarbete vid våld från elever

13 maj
Lärare tillhör de yrkesgrupper som mest frekvent utsätts för arbetsplatsvåld, vilket påverkar deras psykiska och fysiska hälsa, berörda elever och skolverksamheten. Denna artikel presenterar resultat från ett forskningsprojekt om hot och våld mot lärare från elever i svenska högstadieskolor, och bygger på intervjuer med lärare, representanter från lärarfacken och rektorer. (pdf)
12348