Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Digitalisering"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 9 av 96

Forskning och utveckling kategorier

Svensk innovation testas på Island –digitala läromedel i fokus

2024-10-01
Nu inleder Ifous och The Innovation Hub of Education vid University of Iceland ett pilotprojekt för att främja utveckling och användning av digitala lärresurser i isländska skolor. Pilotprojektet syftar till att stärka isländska lärare, forskare och edtechföretags förmåga att värdera, testa och utveckla digitala lärresurser genom användningen av Ifous ramverk Edtest. 
Forskning och utveckling kategorier

Assessing Students’ Multimodal Texts in the Subject of English: Synthesising Peers’ and Teachers’ Recognition of Semiotic Work

2024-09-10
As a contribution to an increasing call for alignment of curricular activities and assessment, this article explores an approach to assessment of upper secondary students’ production of multimodal persuasive texts in the subject of English as an additional language (EAL).

Navigating open-source platforms in schools: an inquiry into changing teacher professionality

2024-09-10
The platformization of education is incrementally redefining the roles of teachers in schools by (re-)structuring professional practices. While most research has focused on how this occurs in the context of proprietary platforms, this article investigates how professionality is configured through open-source platforms, offering increased possibilities for platform customizability.
1891096