Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Distansundervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Vuxenutbildningens distansundervisning: En villkorad flexibilitet

11 november
The Swedish municipal adult education curriculum emphasizes that there should be flexibility in education and accommodation to meet the adults’ diverse needs. However, it appears unclear what the concept of flexibility means in practice especially in the context of adult distance education. This study explores how the distance teacher role is constructed, how flexibility is…

Distansundervisning under covid-19-pandemin: Hur påverkades studieresultaten på högstadiet?

30 september
Analysen visar att distansundervisningen inte hade någon negativ inverkan vare sig på prestationerna på de nationella proven eller på övergången till nationella program på gymnasiet. I vissa fall finner vi snarare positiva effekter, vilka kan drivas av att skolor med distansundervisning hade lättare att upprätthålla undervisning under perioder med hög frånvaro bland lärare och elever.…
Forskning och utveckling kategorier

Forskarna: ”Mindre digital undervisning på komvux”

4 september
Allt fler väljer komvux på distans, skriver forskarna bakom nyligen avslutade FoU-programmet ”Vuxenutbildning på distans”. Men de ser problem: ”Många lärare brottas med att uppnå en hög pedagogisk kvalitet i en situation där elever ofta studerar i olika takt och nya elever tillkommer i pågående distanskurser”. Nu vill de se åtgärder.

Democratic education online

23 juni
Education plays a key role in democracy. Nonetheless, while Finnish teachers are positive about educating for democracy, they feel that they lack the right resources to achieve this and tend to exhibit a passive approach to participation. The study contributes to the discussion on democratic education through teachers’ reflections on remote education. (pdf).

Distansundervisning i vuxenutbildningen kräver mer än digitala verktyg

16 juni
Distansundervisning inom kommunal vuxenutbildning (komvux) kräver mer än teknik. En ny rapport från forskningsinstitutet Ifous visar att undervisningsformen förutsätter tydlig struktur, rätt förutsättningar för lärare – och ett erkännande av distanslärarrollen som en särskild form av lärarskap.

Change in mathematics education during a time of crisis: Reflections through the lens of complexity constructs

9 maj
In this paper, we use the lens of complexity theory and in particular the constructs of agents, interaction, dispersed control, and emergence to describe top-down and bottom-up mechanisms for change within the sudden shift to emergency remote teaching and learning. (pdf)

Strategy as learning in a crisis situation in education: is there evidence of identity as a core component of strategy as learning in schools?

11 februari
Since the Covid-19 pandemic struck, schools across the world closed, either periodically or over a considerable time. The OECD reports that during this period, globally, over 1.2 billion children were out of the classroom. As a result, schools moved part or all of their curriculum online, teaching remotely via digital platforms. Evidence suggests that for…