Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Distansundervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Vid distansundervisning är lärare och elev i regel åtskilda i både tid och rum. Dvs som elev kanske du får ett ”paket” med film, text, du skickar frågor via något digitalt verktyg, och får svar. Man ses nån gång då och då. Distansundervisning är inte tillåtet på grund-och gymnasienivå .

Visar sida 3 av 28

Forskning och utveckling kategorier

TCEA 2022: Online learning success starts with a strong foundation

2022-02-10
Teachers need to be "more thoughtful and strategic" with online lessons, because virtual instruction comes with more barriers, instructional technology consultant Lindy Hockenbary said at TCEA conference. Consistency and clarity can cancel out confusion, and creating opportunities for students to build social bonds online is important, Hockenbary said.
Forskning och utveckling kategorier

Gymnasielärares upplevelser av övergången till distansundervisning

2022-01-21
Hur upplevde gymnasielärare övergången till distansundervisning förra våren? Är det möjligt att urskilja en gemensam linje eller finns det skillnader? Kan erfarenheterna användas i skolans fortsatta utvecklingsarbete? Sara Willermark, universitetslektor vid Högskolan Väst, har genomfört en studie av lärares upplevelser under pandemins första fas, vars resultat nyligen publicerats.