Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 19 av 107

Forskning och utveckling kategorier

”När leken än uppstår kan den bli en del av undervisningen”

2024-05-07
– Förutom det grundläggande, att inkludera alla, kan läraren plantera kulturella redskap i leken och exempelvis lägga till att skrivande eller räknande blir en förutsättning för att leken ska fortsätta, säger Niklas Pramling, professor i pedagogik vid Göteborgs universitet som forskat om vilka förutsättningar som krävs för att använda lek i förskolans undervisning.

Parental support of emergent literacy in the final preschool year in Austria during COVID-19-induced lockdowns

2024-04-24
With reference to Austria, the study aims to gain insights into parents’ self-reported perspectives on their implementation of behaviours to support emergent literacy skills and their justifications for their support or non-support during COVID-19-induced lockdowns through nine semi-structured interviews.

Dismantling dehumanizing educator talk about children and families: the moral imperative for early childhood teacher educators

2024-04-24
This reflection on practice explores dehumanizing educator talk as an explicit topic within multicultural/diversity/anti-bias and anti-racist teacher education. Dehumanizing educator talk is defined as formal or informal conversation during which targeted individuals or groups are openly demeaned with offensive generalizations in the absence of discernable educational goals leading to improved outcomes.
1181920107