Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 107

Forskning och utveckling kategorier

Co-designing Subject-Integrated Food Education with Early Primary School Teachers

11 november
Food education is essential for promoting consumer awareness and sustainable food choices, and for supporting health equity. Yet it remains largely absent in Swedish primary schools (ages 6–11), revealing a noteworthy knowledge and practice gap. This study explores key elements in a co-design process for developing subject-integrated food education in collaboration with early primary school…
Forskning och utveckling kategorier

Folkhälsopolicys om yngre barn, sexualitet och professionella förhållningssätt: potentiella effekter för förskola och barnhälsovård

11 november
Syftet med denna artikel är att analysera hur policyer inom folkhälsoområdet diskursivt problematiserar yngre barn, sexualitet och professionella förhållningssätt, samt hur problemframställningar potentiellt formar villkor för styrning av professioner och professionella förhållningssätt i förskola respektive barnhälsovård (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Tensions when transitioning – teacher's perspectives on children's transitions within early childhood education and care institutions

11 november
When transitioning within early childhood education and care (ECEC), children experience institutional changes which regulate ways of engaging in institutional life. This article aims to explore the possible tensions of transitioning when addressing teachers' perspectives on transitions within ECEC institutions (i.e. from a toddler group to a group for older children). (pdf).