Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 4 av 107

Barnets hälsoväg genom Malmö stads utbildningsväsende

29 augusti
De tre skolförvaltningarna i Malmö stad bedriver ett omfattande arbete och genomför flera satsningar för att utveckla arbetet och samarbetet kring barn och elevers hälsa och välmående. Avsikten med rapporten har varit att inhämta kunskaper om pågåendehälsofrämjande arbete inom förskole-, grundskole- samt gymnasie och vuxenutbildningsförvaltningen. (pdf)

Are you white enough to understand Swedish?: a raciolinguistic exploration in parent encounters in a non-formal educational terrain

26 augusti
The article investigates how linguicism, racialisation and ethnicisation interconnect in a non-formal adult education setting, a non-governmental integration initiative targeting parents of small children in Sweden. (pdf)

Why this app: How user ratings and app store rankings impact parents’ choice of educational apps

18 augusti
The present study investigates how ratings, rankings, and educational benchmarks impact parents' choices of educational apps. One-hundred and forty-nine parents of children in kindergarten to grade 6 viewed and evaluated 18 researcher-created educational math app pages. 

The future in a bubble: Supporting Finnish early childhood professionals working in diverse settings

13 augusti
The purpose of this study was to contribute to the knowledge about early childhood education and care personnel's perception of the support structures that are most effective in assisting them in their work with culturally and linguistically diverse children. This qualitative case-based study examined one of Finland's most culturally diverse regions. (pdf) 

Det deltakande barnet – naturbarnehagen som stad for danning

12 augusti
Naturbarnehagar har fått aukande popularitet både i Norden og internasjonalt. I denne artikkelen blir vilkår for danning i naturbarnehagen undersøkt. Danning har fått aukande fokus i barnehagen sitt mandat og kan knytast til barns utvikling som sjølvstendige borgarar i demokratiske fellesskap (pdf).

Masterutdannede barnehagelærere – mellom myndighetenes intensjoner og barnehageeiernes ansvar

5 augusti
Based on individual interviews with six representatives of kindergarten owners, the author describes the owners’ reflections on increased investment in master-educated kindergarten teachers and how they work to accommodate this investment.
Forskning och utveckling kategorier

STREAM - didaktik i förskola med litteracitet(er) i fokus – mellan att öppna för det okända och söka efter det kända

5 augusti
The study in this paper aims to contribute knowledge about what characterizes STREAM didaktik in preschool based on a theory-informed teaching arrangement in an ULF network. The study is guided by the question: What can characterize STREAM didaktik in preschool with a focus on literac/y/(ies) in what and who/whichquestions?
1345107