Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Grundskola 7-9"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 3 av 48

Assessing the assessment: exploring Norwegian primary education teachers’ perceptions of national accountability testing

31 januari
Since the beginning of the new millennium, the Norwegian education system has shown a growing inclination towards performance-based management. This mixed-methods study aims to gain a deeper understanding of Norwegian primary school teachers’ perceptions of the implementation and application of the National Quality Assessment System.

Blivande lärares kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Olika perspektiv på vägar till ökad likvärdighet i skola och förskola

23 januari
I en studie från Linköpings universitet har forskarna granskat hur Utbildningsdepartementets förslag på revidering av examensmålet om specialpedagogik togs emot av högskolor och universitet.
Forskning och utveckling kategorier

Framtidsspaning på praktiknära forskning i förskolor och skolor

17 januari
Just nu pågår en utlysning av ULF-medel i Göteborgsregionens förskolor och skolor. ULF-forskning genomförs i samverkan mellan akademin och förskole- eller skolverksamhet. Flera av forskningsskisserna har skickats in av lärare och rektorer och kan resultera i forskningsprojekt. Vilka som beviljas medel meddelas i slutet på april 2024.