Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Gymnasieskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 3 av 46

Skolforskaren: Det krävs för att pojkar ska lyckas i skolan

4 mars
Pojkar har svårare att lyckas i skolan och för att stötta dem behövs tydligare pedagogik. Den främsta orsaken till studiesvårigheter är att elever inte förstår uppgifterna, säger Fredrik Zimmerman på Högskolan i Borås, aktuell med en ny bok. ”Flickor och pojkar verkar behöva olika typer av hjälp”, säger han.

A Meta-Analysis of the Correlation Between Self-Regulated Learning Strategies and Academic Performance in Online and Blended Learning Environments

25 februari
The present meta-analysis examines the association between different self-regulated learning (SRL) strategies and academic performance in online and blended learning environments. A database search identified a total of 42 studies from 37 articles from 2011 to 2022, containing 115 effect sizes from 11,014 participants in K-12 and higher education.
Forskning och utveckling kategorier

Understanding college students’ cross-device learning behavior in the wild: Device ecologies, physical configurations, usage patterns, and attention issues

24 februari
The use of multiple devices to access educational materials is becoming more prevalent, offering benefits for both formal and informal learning. However, research on college students' cross-device learning patterns and the challenges remains limited. This study employed a two-week diary study method and follow-up interviews with 36 college students.

”Våga vara närvarande – och ta hjälp av varandra”

11 februari
Hur kan lärare och förskollärare bemöta kris och sorg i skolan och förskolan? Regionalt utvecklingscentrum vid Örebro universitet har utvecklat ett digitalt material som nu blir tillgängligt för fler. Materialet Professionella relationer i kris och sorg består av intervjuer med erfarna pedagoger, videoklipp och diskussionsfrågor som ger stöd och vägledning.
Forskning och utveckling kategorier

Typologies of student vulnerability in second-chance education programmes

11 februari
In this study, we examine 493 young people (ages 19–25) enrolled in three SCEPs in Spain. A cluster analysis with quality indicators of the solution was performed to determine personal, educational, and social vulnerability typologies and compare differentiated response patterns between participants. (pdf)